Arribatec Hospitality har tatt på seg oppgaven å transformere og forenkle kundeopplevelsen til Flytogets kunder med en ny billettløsning. Her tester Gabija Kuodytė og CEO i Arribatec Hospitality Alexander Weiss Richter en av løsningene sine.
Flytoget og Arribatec inngår samarbeid
Gjennom et pilotprosjekt med Flytoget har Arribatec Hospitality tatt på seg oppgaven å transformere og forenkle kundeopplevelsen til Flytogets kunder med nye og moderne billettautomater. Målet er å sammen finne den optimale løsningen hvor reisende kan få digitale billetter uten å måtte laste ned en app eller registrere seg online, og dermed forenkle brukervennligheten for reisende og minske vedlikehold for Flytoget.
Primært leverer Arribatec Hospitality digitale løsninger til hotellbransjen, blant annet selvbetjenings-kiosker for inn-og utsjekk og systemer for møteromsbooking og gjestekommunikasjon, samt styringssystemer for renholdspersonale. Med muligheter for selvbetjening skaper disse løsningene verdi ved å frigjøre tid for de ansatte og forbedre den generelle kundeopplevelsen. Kundeporteføljen deres inkluderer blant annet store kjeder som Best Western til mindre enkeltstående hoteller som Birkebeineren Hotel.
Innovativ løsning for billettkjøp på automat
– Vi begynte å se på nye løsninger for billettautomatene våre og syntes Arribatec Hospitality var veldig spennende. De har moderne og fremtidsrettede løsninger som vi ønsker å teste ut i vårt felt. Vi har inngått et samarbeid med Arribatec Hospitality for å finne smarte, innovative løsninger for billettkjøp og kvitteringer på billettautomatene, sier Heidi L. Hansen, distribusjonssjef i Flytoget AS.
Pilotprosjektet er allerede i gang og de første kioskene blir satt opp på Oslo Sentralstasjon til høsten. Med høy trafikk og mange reisende er Oslo S et gunstig sted å lansere prosjektet og teste løsningen før den eventuelt går ut til alle Flytogets stoppesteder.
Skalerbare kiosker
For Flytoget er det viktig med en skalerbar løsning som raskt kan tilpasses ny maskinvare og programvare etter hvert som behov, produkter og tjenester endres. Med de nye «plug & play» kioskene til Arribatec Hospitality kan enhver plass bli et salgssted, noe som åpner for stor fleksibilitet og tilpasningsdyktighet, og vil gjøre Flytoget godt rustet for fremtiden.
– Flytoget har allerede en av verdens beste billettautomatløsninger. Det at de kom til oss er en enorm selvtillitsboost og forteller oss at våre nåværende løsninger på hotell har satt standarden når det gjelder brukervennlighet, sier Bendik Kristiansen, Head of Design i Arribatec Hospitality.