
Arribatec har støttet NR med leveranse av Unit4 ERP, lønn HR, reiser/utlegg, integrasjonskomponenter, utvikling, drift og support. Alt levert som en helhetlig løsning.
Arribatec har lang fartstid som leverandør av prosjektrelaterte løsninger til forskningsbaserte virksomheter. Vår løsning InstiPro er utviklet med basis i behov og erfaring fra instituttsektoren og i nært samarbeid med en rekke norske forskningsinstitutter og deres prosjektledere og – controllere.
InstiPro setter prosjektlederen i fokus og skal først og fremst være enkelt å bruke. InstiPro gir svar på to sentrale spørsmål:
Ved hjelp av InstiPro, skal prosjektlederen raskt kunne finne svar og se detaljene som ligger til grunn for svaret.
InstiPro tilbys som en skyløsning med mulighet for en skalerbar og tilrettelagt tilnærming for din virksomhet.
InstiPro er et av de beste prosjektstyringsverktøyene for institutter og forskningsorganisasjoner i Norge.
Styringssystemet utviklet av Arribatec inkluderer blant annet økonomisk prosjektstyring, verktøy for inntektsberegning av forskningsprosjekter, økonomisk ramme og bemanning av forskningsprosjekter.
InstiPro er et verktøy for prosjektstyring- og oppfølging av forskningsprosjekter. I dette ligger en komplett og helhetlig rapporteringsløsning som understøtter oppfølgingen av det enkelte prosjekt med tanke på kostnader, budsjett, bemanning og finansiering.
Løsningen passer for deg som er forsker, prosjektleder, avdelingsleder eller forskningssjef. I tillegg kan InstiPro også benyttes sentralt i virksomheten for å håndtere prosjektrelaterte prosesser som normalt ivaretas av prosjektcontrollere, økonomiavdelingen og ledelse.
InstiPro er master for alle prosjektopplysninger og har funksjoner for kostnadsbudsjetter, bemanning, timeregistrering og bevilgninger inkludert en egen finansieringsmodul. Inkludert får du en rekke ferdige rapporter og ett eget «dashbord» per prosjekt, avdeling og totalt for virksomheten.
Arribatec har støttet NR med leveranse av Unit4 ERP, lønn HR, reiser/utlegg, integrasjonskomponenter, utvikling, drift og support. Alt levert som en helhetlig løsning.
NILU har fått full oversikt over alle EU-prosjekter med InstiPro prosjektøkonomi.
“Arribatec har meget god kompetanse om utfordringene i institutt- sektoren og lar oss sammen videreutvikle løsningene etter hvert som nye behov oppstår.”
Vil du vite mer?
Ta kontakt for å oppdage hvordan InstiPro kan være til nytte for organisasjonen din.
Prosjektstyring i InstiPro utføres primært i skjermbildet Prosjektstatus. Prosjektstatus leveres med et sett av forhåndsdefinerte rapporter som enkelt kan tilpasses og lagres som favoritter. Det skal være enkelt for en prosjektleder å ta i bruk InstiPro uten mye opplæring eller nødvendig økonomisk bakgrunn.
I Prosjektstatus fremkommer kun relevant informasjon om prosjektet med fokus på de tallene som prosjektlederen skal følge opp. Dette danner grunnlaget for prosjektoppfølgingen og dialog med enten de ansatte som jobber på prosjektet eller med økonomiavdelingen eller avdelingslederen. Med andre ord skal det være enkelt å se hva som må følges opp og avklares med andre.
I alle skjermbilder og oversikter i Prosjektstatus er det mulig å klikke seg ned bak tallene for å få alle detaljene. Vår oppfatning er at prosjektlederen først og fremst vil vite hvor mye penger som er igjen på prosjektet. Deretter ønsker hen å vite hvorfor det er slik.
Finansieringsmodulen spiller en sentral rolle i prosjektstyringen. Den beregner ekstern inntekt og bruk av grunnbevilgning dynamisk, kun ved å justere reglene for finansiering. Det er ikke behov for manuell registrering av transaksjoner for inntektsavsetning for at rapportene skal vise korrekt resultat.
Modulen avregner automatisk “Oppdrag i arbeid” og “Forskuddsfakturerte inntekter.” I tillegg håndterer og synliggjør den planlagte egenandeler og uventede “tap” eller “gevinster” innenfor prosjektet. Den dynamiske inntektsfastsettelsen muliggjør forhåndsfakturering mot eksterne oppdragsgivere uavhengig av påløpte kostnader.
Prosjektets økonomiske ramme viser til enhver tid hvor mye penger prosjektet har tilgjengelig. Rammen fremkommer på bakgrunn av en systematisk registrering av alle kontrakter og bevilgninger fra ulike oppdragsgivere og finansieringskilder.
Økonomisk ramme redusert med forbruk danner da tallet for «Hvor mye penger gjenstår på prosjektet mitt?». Til sammen gir dette prosjektlederen og økonomiavdeling en løpende oversikt over alle gjenstående midler i prosjektet.
InstiPro kan benyttes til å planlegge og bemanne prosjektmedarbeidere på de ulike prosjektene. Hvilket intervall (eks. måned, kvartal, etc) velges individuelt for prosjektet. Det er mulig å bemanne i timer eller i kroner. Sistnevnte basert på at løsningen holder orden på timeprisen på prosjektet.
Den ansatte kobles i tillegg til en arbeidsplan, slik at InstiPro til enhver tid har oversikt over hvem som har ledig tid og hvem som eventuelt har for mye å gjøre.
Resultatet av bemanningen kan enkelt overføres til et kostnadsbudsjett for prosjektet.
Prosjektmedarbeiderne fører sin egen timeliste. Alle prosjekter som medarbeideren har i sin timeportefølje vises alltid i timelisten. Fleksitiden og feriesaldo vises automatisk basert på førte timer og normaltid pr dag. Timelisten viser også hvor mange timer gjenstående bemanning medarbeideren har for det gitte prosjekt. Der det er røde tall, har medarbeideren ført flere timer enn han er allokert til det gitte prosjektet.
InstiPro er avhengig av å motta prosjektrelaterte kostnader fra regnskapet. Derfor har vi sørget for at man enkelt kan importere relevante transaksjoner fra virksomhetens ERP-løsning til InstiPro.
InstiPro leveres med en brukervennlig løsning for import av prosjektrelaterte kostnadsbilag direkte fra regnskapet. Import løsningen har omfattende validering og holder også rede på om kostnadene har blitt importert tidligere.
I tillegg kan timetransaksjoner importeres, spesielt hvis timene ikke føres direkte i InstiPro, men i et eksternt timeregistreringssystem. Det er også tilrettelagt for at masterdata om ansatte og prosjekter kan overføres fra andre fagsystemer.
Ta kontakt med vårt team i dag og utforsk mulighetene som vil forbedre dine prosjekter.
Du kan sjekke vår personværnerklæring her.
Arribatec har lang fartstid som leverandør av prosjektrelaterte løsninger til forskningsbaserte virksomheter.
Vi har utviklet en løsning med basis i behov og erfaring fra instituttsektoren, basert på et mangeårig og nært samarbeid med en rekke norske forskningsinstitutter. Dette supplerer vi med andre bransjerelevante løsninger som utlegg- og reiseregninger, HR & lønn, samt virksomhetsstyring.
Send oss en melding for å utforske mulighetene for din virksomhet.
Bli kjent med oss ^
Følg oss på LinkedIn for å holde deg oppdatert på våre siste nyheter om Instipro og alt som angår forskningssektoren.
Arribatec er et banebrytende konsulentselskap med ekspertise innen teknologi for integrerte forretningsløsninger. Selskapet er notert på Oslo Børs og betjener mer enn 1700 selskaper i 25 land.
HOVEDKONTOR:
Arribatec Group ASA
Lørenfaret 1D, 0585 Oslo, Norge
© All rights reserved
For å gi de beste opplevelsene bruker vi informasjonskapsler for å lagre enhetsinformasjon. Å samtykke til disse vil tillate oss å behandle data som nettleseratferd på dette nettstedet. Å avslå eller trekke tilbake samtykke kan ha negativ innvirkning på nettsideopplevelsen.