Unit4 extension toolkit ServiceNow

Arribatec Integra lykkes nylig med å integrere Unit4 ERP-modulen Field Force med servicedesk-verktøyet ServiceNow som vil drastisk redusere manuelt arbeid.

Banebrytende ETK integrasjon for Port of London Authority

Arribatec lykkes med å integrere Unit4 ERP‘s modul for anleggsmidler (Field Force) med det markedsledende helpdesk-verktøyet ServiceNow. 

Vi er glade for å kunngjøre en vellykket fullføring av et betydelig nytt integrasjonsprosjekt ved bruk av platformløsningen ‘Extension Tool Kit’ (ETK) for Port of London Authority (PLA). Prosjektet er den første britiske integrasjonen av anleggsmoduler som bruker ETK.

Dette lar PLA’s 400+ brukere øke forespørsler om administrasjonstjenester sømløst, og sikrer forretningskontinuitet for Storbritannias største havn.

Utfordringer med manuelt arbeid

PLA ønsket at ServiceNow, som er deres viktigste helpdesk/feilloggingssystem, skulle være det eneste systemet brukerne kunne logge på for å sende inn feil og serviceforespørsler.

Tidligere måtte nemlig alle PLA’s eiendels-relaterte forespørsler manuelt tastes inn i Unit4 for å kunne behandle serviceordrer og varsling av ingeniører. Manuelle oppdateringer måtte da utføres i ServiceNow når billetten ble mottatt, tildelt og fullført.

Resultatet av Field Force integrasjonen

Prosjektet har fjernet behovet for ny kobling av data i begge systemene. Nå som integrasjonen mellom PLA’s ServiceNow helpdesk og Unit4 ERP Field Force er live, logger brukere asset management-hendelser i deres ServiceNow-system, og ved hjelp av ETK skyves dette over til Unit4 som en ny serviceordre i Field Force.

Arribatec lykkest med å integrere Unit4 ERP-aktivastyringsmoduler (Field Force) med markedsledende helpdesk-verktøy ServiceNow.

ETK-løsningen (grafikk lenger ned)

Utgående:

  • Unit4 ETK håndterer endringer i ERP-data som sendes til ServiceNow (primærdata om hver aktiva, som lagret i hovedfilen for aktiva i Unit4).
  • Statusoppdateringer/tilføyelse av merknader til en serviceordre skyves ut til ServiceNow.
  • Ytterligere «hendelsesvarsling»-utløsere skaper meldinger som blir eksponert og satt til ETK.

Innkommende:

  • SOAP webtjeneste brukes og kalles fra ServiceNow for å opprette nye serviceordrer i Unit4.
  • Vellykkede forespørsler returneres til serviceordrenummeret i svaret, slik at det kan legges til ServiceNow.
    ServiceNow-billetter kobles tilbake til Unit4 ERP og håndteres med en dyplenke ved hjelp av ERP-serviceordrenummeret.
  • IntelAgents leveres som varsler team når en ny objektklasse eller type opprettes – og sikrer at dette replikeres i ServiceNow (dette skal være fullt integrert og automatisert som en del av fase 2).
  • Unit4 ETK administrerer alle revisjons- og feilhåndterings-/varslingskrav.

Et viktig skritt for å levere integrerte og
skalerbare ERP-systemer

Mark Bloomer, administrerende direktør i Arribatec Integra, forteller at han er stolt over at Arribatec har levert betydelige fordeler til en av sine største kunder, Port of London Authority, ved å utvikle en banebrytende integrasjon ved å bruke ‘Extension Tool Kit’;

«Det som er enda mer imponerende er at et teknisk banebrytende prosjekt har blitt levert innenfor budsjett. Kunnskapsoverføringsøkter er nå i gang mellom PLA og vårt servicedesk-team for å sikre et fortsatt høyt nivå av kundestøtte.»

«Dette er nok et viktig skritt i Arribatec’s forpliktelse til å levere helhetlige løsninger tilnærming for integrerte og skalerbare ERP-systemer. Arribatec’s tilnærming styrker organisasjoner ved å koble sammen mennesker, prosesser og systemer.»

Se fullstendig liste over våre Unit4 ERP-tjenester og -løsninger her.

For flere casestudier, besøk: www.integra-associates.com/case-studies 

La oss ta en uforpliktende prat om hvordan vi kan forenkle dine komplekse utfordringer ^

Flere kundehistorier ^