Arribatec Norge kåret til Gasellebedrift i 2022
Siden 2003 har Dagens Næringsliv kåret Norges mest fremgangsrike bedrifter, og Arribatec Norge har for andre året på rad har vi havnet på listen over Gasellebedrifter.
Ole Christian Rousing, VP Business Services Norge, Arribatec, trekker frem at kompetansen vi besitter i våre ansatte er hovedgrunnen til at vi har havnet på listen over Norges raskest voksende og mest vellykkede bedrifter.
“Vi har vokst raskt, og sammen med Arribatec Group og våre søsterselskap har vi fått kolleger over hele verden og flere tjenester i porteføljen de siste årene. Dette har gitt oss mulighet til å lære av hverandre og bygge på hverandres løsninger, som gir oss mulighet til å skape verdi for våre kunder og dermed få en lønnsom vekst.”
Gasellebedriftene utgjør mellom 2 og 4% av Norges bedrifter. Dette er de bedriftene som oppfyller minstekravet til Gaselle kåringen, det vil si bedrifter med positiv økonomi og en dobling av omsetning over de siste 4 årene.
Kriteriene for å bli Gaselle:
- Levert godkjente regnskaper
- Minst doblet omsetningen over fire år
- Omsetning på over en million kroner første år
- Positivt samlet driftsresultat
- Unngått fallende omsetning
- Vært aksjeselskap
Reisen vår de siste årene har lært oss at vi ikke alltid kan forvente at vi kan løse alt på en gang, isteden kan det være lurt å gjøre det vi vet vi er gode på og bygge videre på det.
“Vi har forsøkt å tilby produkter og tjenester som skal løse alt for våre kunder. Det er krevende å gjennomføre i praksis. I det siste har vi i større grad rendyrket det vi er gode på og det blir vi belønnet for av våre kunder”
De siste årene har hele Arribatec gruppen vokst ekstremt raskt, noe som også har gitt Arribatec Norge en boost. Med flere med på laget, og erfaring og kunnskap innen flere fagfelt har vi kompetansen vi trenger lett tilgjengelig når vi trenger den. Ole Christian mener to ting har bidratt til vår suksess og vekst de siste årene; prioritering og et godt arbeidsmiljø.
“Jeg vil gjerne trekke fram to ting som har bidratt til vår vekst de siste årene; 1) Vi bestemte oss for hvilke produkter, tjenester og kundesegmenter vi ville satse på. Det innebar også å prioritere vekk noe som hadde potensiale i seg. Det har ført til økt salg og at vi er bedre på det vi tilbyr, og 2) Skape et godt miljø for våre medarbeidere. I en kompetansebedrift ligger verdien i de ansatte.”